Page 45 - Memòria 2014 - CCFC
P. 45
ya
un
al
at
C
3. Els serveis proposats han de demostrar valor intrínsec en e
termes d’efectivitat, seguretat i eficiència, i han de con- s d
c
tribuir a l’assoliment d’objectius comuns d’altres profes- uti
sionals o nivells assistencials per resultar atractius per els è
ac
decisors o gestors. Així com per minimitzar resistències en m
la seva implementació en el si del Sistema de Salut.
ar
F
is
4. L’oportunitat per desenvolupar un determinat servei assis- eg
l·l
tencial sorgeix quan aquest dona resposta a una neces- Co
sitat detectada, sentida o expressada. L’administració, e
d
les entitats asseguradores, les societats científiques, les ll
organitzacions professionals o la pròpia ciutadania, po- se
on
den ser els gestors de la decisió estratègica de la seva C
posada en marxa. Aquests agents, amb els mecanismes 4
’1
de participació adients, són els que poden definir les línies ia
d’investigació i desenvolupament.
òr
m
Me
5. La farmàcia comunitària ha de sotmetre’s a una gestió
Ó
del canvi tal i com van experimentar l’Atenció Primària, la CI
professió infermera, l’atenció especialitzada o els centres TA
N
i serveis hospitalaris. Els escenaris econòmic i socials ac- E
tuals representen un motor del canvi. Aquest ha de ser li- ES
R
derat per les organitzacions professionals com a garants P
de l’actuació dels farmacèutics.
RE
I
Ó
6. La decisió del gestor o del comprador es basa en les for- SI
ES
taleses empresarials dels oferents. En un mercat global i F
competitiu, la farmàcia comunitària ha d’oferir elements O
que la converteixin en un competidor atractiu i fiable en PR
termes de mercat.
7. L’Atenció Farmacèutica ha d’orientar-se a l’obtenció de re-
sultats de salut dels pacients i no a indicadors exclusiva-
ment vinculats a la gestió del medicament.
8. La construcció i disponibilitat d’indicadors fiables de su-
ficiència estructural o idoneïtat de procediments esde-
vé imprescindible en la implementació de Programes
d’Atenció Farmacèutica. Aquests programes han de ga-
rantir l’homogeneïtat i la qualitat dels serveis prestats, es-
sent essencial el registre de les activitats a través de la
xarxa farmacèutica col·legial.
9. És necessària una integració efectiva i funcional de la far-
màcia comunitària en el Sistema de Salut. Les TIC suposen
un escenari operatiu idoni per aquesta integració. La His-
tòria Clínica compartida o única esdevé un element cabdal
en el procés d’integració.
10. Els farmacèutics, en la seva gran majoria, aposten per un
rol assistencial dins del Sistema de Salut, i per l’assumpció
de nous rols expandits. Definir aquests rols de manera con-
sensuada amb els altres agents, esdevé cabdal en la co-
gestió de processos assistencials. En paraules dels experts
europeus, constituiria un error estratègic seguir considerant
la salut o la prestació de serveis assistencials patrimoni de
determinats professionals o nivells assistencials.
45