Page 30 - Memòria 2015 - CCFC
P. 30
ya
un
al
at
C
e
s d
L’activitat a dur a terme es centraria en les següents tres àrees:
c
uti
è
a) Activitats de farmacovigilància: seguiment i notificació de ac
sospites de reaccions adverses de determinats medica- m
ar
ments amb triangle invers, dispensació de la PDD i gestió F
d’alertes farmacèutiques.
is
eg
l·l
b) Monitoratge de l’abús o ús recreatiu de medicaments. Ob- Co
servatori de Medicaments d’Abús.
e
d
ll
c) Vigilància sindròmica episòdica o contínua.
se
on
C
Per aquest projecte, s’ha treballat amb la Direcció General 5
’1
d’Ordenació Professional i Regulació Sanitària i amb l’Agència de ia
Salut Pública de Catalunya, ambdós del Departament de Salut.
òr
m
Me
Ó
CI
CAMPANYA SETMANA SENSE FUM
TA
N
E
Per a l’edició d’aquest 2015, el Consell s’ha sumat a la Campa- ES
R
nya Setmana sense fum, organitzada juntament amb l’Agència P
de Salut Pública de Catalunya, i els professionals de la medicina RE
I
i la infermeria comunitària -a través de la CAMFIC, la Societat Ó
Catalana de Medicina Familiar i Comunitària, i de l’Associació SI
ES
d’Infermeria familiar i comunitària de Catalunya, respectiva- F
ment-, per transmetre als ciutadans que en els professionals O
PR
sanitaris poden trobar un aliat per abandonar el tabac.
La Campanya es va iniciar el 25 de maig i va culminar amb la
celebració del dia Mundial sense tabac, el mateix dia 31. Entre
les actuacions que es van dur a terme, destaca l’edició d’una
xapa amb el lema “Et puc ajudar a deixar de fumar”, que van
lluir metges i infermeres dels Centres d’Atenció Primària (CAP)
i farmacèutics comunitaris, i també es va comptar amb l’edició
electrònica d’un fulletó per als usuaris en el qual hi ha una re-
cepta en què es prescriu “deixar de fumar” i es donen consells
per aconseguir-ho.
A banda de les actuacions conjuntes esmentades, el Consell
va preparar l’edició d’un cartell per penjar a les farmàcies, on
s’apunten 10 motius per deixar de fumar, i es va posar a dispo-
sició dels farmacèutics la guia d’intervenció farmacèutica per a
l’abordatge del fumador des de la farmàcia comunitària, editada
l’any 2008, i l’actualització de l’apartat “Eixos del tractament del
tabaquisme” que es va fer aprofitant la Campanya.
Amb aquesta acció, es va pretendre posicionar la farmàcia com
a establiment de referència, amb la màxima accessibilitat, per
a aquelles persones que es plantegen deixar de fumar i a qui
poder donar la millor indicació per al seu cas.
30